czwartek, 30 sierpnia 2012

O tym jak olej makadamia przywraca zdrowie włosom

Wybierając olej do ratowania zniszczonych włosów mojej córki, postawiłam na olej makadamia.
Jest on doskonały do włosów zniszczonych. Doskonale je nawilża i wzmacnia. Efekty po kuracji tutaj.

Orzechy makadamia rosną w Australii i wykorzystywane są przez Aborygenów do celów leczniczych.

http://culinography.wordpress.com
Olej makadamia w małym stopniu w porównaniu z innymi olejami przetłuszcza włosy i skórę głowy. Łatwo wchłania się do mieszków włosowych i skóry. Użyty w odpowiedniej (minimalnej) ilości nie pozostawia po sobie śladów.
Aby przekonać się na własne oczy jak szybko wchłania się ten olej w skórę, wystarczy nałożyć go na dłonie i pocierać nimi przez około 5 minut. Po tym czasie olej się wchłonie.
Jeżeli olejujemy włosy na noc, możemy mieć pewność, że nie pobrudzimy olejem poduszki.
Niektórzy opisują absorpcję oleju makadamia jako magię. Olej po prostu znika we włosach.

http://www.health-nutritionblog.com
Olej makadamia zawiera rodzaj jednonasyconego kwasu tłuszczowego omega-7 zwanego kwasem oleopalmitynowym, który jest głównym składnikiem sebum wytwarzanego przez nasze mieszki włosowe. Jednak z wiekiem naturalny poziom sebum się wyczerpuje. Z uwagi na to, że kwas oleopalmitynowy zawarty w oleju macadamia jest podobny do sebum, jest on absorbowany w skórę głowy bardzo szybko. Uzupełnia on wtedy zapotrzebowanie mieszków włosowych na kwas, odmładzając w ten sposób włosy.

Olej jest chwalony za współdziałanie z naturalnym sebum, wzmacniając włos już od samej jego nasady. Jest on zdolny do nawilżenia i wzmocnienia szorstkich, wysuszonych i łamliwych włosów. Wynika to stąd, że inaczej niż olej kokosowy, olej makadamia okrywa mieszki włosowe i skórę głowy, zapobiegając utracie wilgoci.

Olej zawiera też sporo magnezu, wapnia, fosforu i selenu oraz duże ilości witaminy E, B1, B5, B6 oraz niacyny i kwasu foliowego.

Prawidłowa aplikacja oleju makadamia polega na odmierzeniu niewielkiej ilości oleju makadamia i ogrzaniu go. Następnie należy rozprowadzić olej równomiernie i wmasować we włosy i skórę głowy. Włosy rozczesać delikatnie i pozostawić olejek do wchłonięcia. Po dwóch godzinach olej należy spłukać i umyć włosy łagodnym szamponem. Jeżeli włosy nadal są suche, odrobinę olejku można wmasować w całe pasma lub tylko końcówki.

Co ciekawe olej makadamia przyspiesza suszenie włosów suszarką. Przed procesem suszenia, smarujemy lekko włosy olejem i suszymy. Olej odpycha cząsteczki wody przez co włosy schną o wiele szybciej.

Olejek makadamia ma działanie korzystne na włosy podczas ich koloryzacji.
Przed wykonaniem koloryzacji, należy nałożyć nieco oleju makadamia na skórę głowy i włosy. Następnie nałożyć środek koloryzujący. Olej ułatwi absorpcję koloru, wzmocni lśnienie i efekt koloryzacji po jej zakończeniu. Z uwagi na to, że do aplikacji potrzebna jest mała ilość oleju, jest on bardzo wydajny - jedna butelka wystarczy na długo. 

Korzystne dla włosów jest łączenie oleju makadamia z innymi olejami: olejem z rumianku, z drzewa herbacianego, arganowego, aloesu lub alg.Każdy z tych olejów ma swoje unikalne właściwości a razem tworzą prawdziwy oręż do walki z suchymi i zniszczonymi włosami.
Olej makadamia uzupełnia sebum włosów, olejek herbaciany zapobiega łupieżowi, oleje arganowy i rumiankowy pomagają w nawilżeniu i odmłodzeniu włosów zamykając rozdwojone końcówki i zapobiegając uszkodzeniom od promieni UV. Poza tym maseczka tego typu maska zawiera minerały, witaminy i naturalne olejki znane z poprawiania blasku, przywracania elastyczności i stymulowania porostu włosów.
Dobrze skomponowana maska nie tylko naprawia suche włosy ale też stymuluje ich wzrost. 
http://signaturehits.com
Na rynku dostępnych jest wiele olejów makadamia. Wybierając olej zwróć uwagę, aby Twój olej był tłoczony na zimno i najlepiej aby miał certyfikat ekologiczny. Olej najwyższej jakości ma dopuszczenie do spożycia. Możesz go spróbować a może nawet zaczniesz używać go w kuchni? Prawdziwy olej makadamia ma piękny zapach orzeszków makadamia i wyraźnie nimi smakuje. Zwyczajna surówka polana tym olejem zyskuje wspaniały smak i dostarcza organizmowi wielu ważnych składników.
Na koniec jeszcze ciekawostka: oleju makadamia jak i samych orzechów nie należy podawać psom. Może być on dla nich trujący. Rozkoszując się więc ciastkami z makadamia lub innymi pysznymi daniami z tym składnikiem, na skomlące oczka naszego psa, w tej sytuacji, lepiej pozostać asertywnym. :)

Olej makadamia tłoczony na zimno z certyfikatem ekologicznym można kupić w sklepie Blisko Natury. Cena za 50 ml 9,62 zł

8 komentarzy:

  1. już od dawna poluję na olejek makadamia, strasznie mnie kusi...ostatnio odkryłam iż moje wlosy genialnie reagują na olejek z słodkich migdałów
    dzieki za odwiedziny zapraszam ponownie ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. moje wlosy bardzo lubia tej olej, zarowno w maskach, jak i czystej postaci :) super nawilza :)

    obserwuje i zapraszam do mnie :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Dziś wypróbowałam olej rycynowy,żółtko oraz oliwę z oliwek. Włosy mi wypadają,więc muszę jakoś im pomóc. :) Olejek makadamia mam,więc w następnej maseczce go użyję :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Bardzo dziękuję Ci za ten wyczerpujący wpis :) Kupiłam właśnie olej makadamia i zastanawiałam się, jak go użyć na włosy oraz jakie korzyści im przyniesie - zaspokoiłaś moją wiedzę :)

    OdpowiedzUsuń
  5. a ja postaram się go wygrać https://www.facebook.com/ProgressWrzesnia/photos/a.375176335860416.89991.375158622528854/756424264402286/?type=1&theater

    ;-)))

    OdpowiedzUsuń
  6. Bardzo cenne informacje. Większość ludzi używa tego olejku do pielęgnacji ciała, jednak na włosy również świetnie się nadaje. Dobrze że ten aspekt został szerzej rozwinięty.

    OdpowiedzUsuń
  7. Nie wiedziałam że ma takie dobre właściwości dla włosów, zamówię sobie przy następnym zamówieniu. Jeżeli wzmacnia lśnienie i kolor włosów to coś dla mnie.

    OdpowiedzUsuń
  8. Ja mam całą serię Macadamian z firmy Kosswell, polecam! Olejek 100 % naturalny, śietny dla zniszczonych włosów!

    OdpowiedzUsuń

Jestem ciekawa Twojej opinii. Pozostaw komentarz. :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...