poniedziałek, 23 lipca 2012

Cukier kokosowy w diecie - za i przeciw


Czy cukier kokosowy jest zdrowy i warto rozszerzyć o niego swoją dietę?
 Oto słodkie fakty na temat cukru kokosowego:

Za:
http://palmnectarorganics.com/
  • Podobnie do substancji słodzących takich jak syrop z brązowego ryżu, syrop klonowy czy miód, cukier kokosowy zwykle jest mniej rafinowany niż biały cukier z buraków cukrowych. Zawiera też minerały takie jak magnez, potas, cynk i żelazo.
  • Cukier ten ma też niższy indeks glikemiczny niż rafinowany biały towar, co znaczy, że może wywołać mniej drastyczny pik w poziomie cukru we krwi.
  • Ma przyjemny, melasowy smak (podobnie do brązowego cukru) i może być podgrzewany do zastosowań kuchennych
Przeciw:
  • Cukier kokosowy nie powinien być uznawany jako niskokaloryczny słodzik. Tak naprawdę ma tyle samo kalorii w każdej łyżeczce co zwykły cukier. W kwestii indeksu glikemicznego, to chociaż jest on niższy, trzeba pamiętać, że indeks glikemiczny odnosi się wyłącznie do reakcji organizmu na pokarm w postaci poziomu cukru we krwi. Cukier kokosowy spożywany razem z innymi składnikami, wpływa na poziom cukru we krwi i może wywołać skok insuliny.
  • Cukier ten poza tym jest około trzykrotnie droższy

Podsumowanie:
Nic złego się nie stanie jeśli dodać cukier kokosowy do swojego arsenału mniej rafinowanych środków słodzących, ale powinien być spożywany w z umiarem . . . tak samo jak cała ich reszta.

Rada:
Kupując cukier kokosowy warto wiedzieć, że często występuje on pod nazwą cukru palmowego ponieważ wytwarzany jest z pąków palm kokosowych. Należy więc sprawdzić czy jest to na pewno cukier z kokosów a nie z innych palm.

Jak wytwarza się cukier kokosowy można przeczytać tutaj

3 komentarze:

  1. Czyli można sobie spokojnie ten cukier spożywać, byle nie przesadzać z ilością. Jest to w końcu uniwersalna zasada. Wiadomo przecież, że nawet najzdrowsza żywność jedzona w nadmiarze szkodzi.

    OdpowiedzUsuń
  2. właśnie! Jeżeli jedzenie nie jest śmieciowe, to żadne nie szkodzi. Chyba, że je źle przygotujemy, np. przypalimy oliwę.

    OdpowiedzUsuń
  3. Jedyny wniosek ograniczyć cukier !!! Na rynku występuje też cukier z kwiatów palmy Arenga o podobnych własciwościach nieprzetworzony i troche tanszy. Żuczek

    OdpowiedzUsuń

Jestem ciekawa Twojej opinii. Pozostaw komentarz. :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...